Deep|edition # 20051207






En väska mindre

Tänkte beställa en väska från USA till min nya jobbdator. $110 var ok för chefen. Så kollade jag frakten... $185... okej. Det blir ingen väska.
Det här är väl problemet med e-handeln. Priserna kan pressas stenhårt genom att e-handeln är effektiv men iom att logistiken är svindyr + att hela tullaridén är byggd utifrån pre-distanshandel...
Jag får helt enkelt ut och jaga en schysst laptop-väska... Nån som har en idé? Den ska kunna bära en 17" widescreen laptop och helst också eldosan. Och helst i Messenger-stuk.









7 Kommentarer:

Blogger crrly

Å... min darling köpte ju just en häromdagen. Men *suck* vad den nu hette...

07 december, 2005 20:40

 
Blogger Batbut

Törs väl knapp erkänna att själv köpte jag min på Wedins... Ställer mig genast i skamvrån! Fast den rymmer eldosan och en 17'' lap. Och lite till

07 december, 2005 21:15

 
Blogger deeped

Re O: Crumpler är en möjlighet. Måste bara hitta dem i Sverige.
Re batbut: Wedins säger du... ska kolla. Allt är bättre än trista svarta Targus...

07 december, 2005 21:29

 
Blogger Batbut

sedan hade de lite fräna faktiskt på IKEA... orange! Då syns man iaf. I ngt iprenliknande material. Och billig...sådant gillar jag *S*

07 december, 2005 22:26

 
Anonymous Anonym

Själv har jag en datorväska från Fjällräven. Inte i messenger-stuk, men ändå. =)

08 december, 2005 10:33

 
Blogger crrly

batbut: "iprenliknande"?!! Låter inte som om den tål regn då...

08 december, 2005 13:37

 
Blogger deeped

Re crrly: Jag tror att hon menar "neopren" :) ... Ipren-liknande måste väl innebära att den kan snurra va? ;)
Re o: Det blir en Crumpler Sticky Date Messenger tror jag. Funderade på en Axio backpack men nä,känns inte som jag.

08 december, 2005 14:14

 

Skicka en kommentar