Deep|edition # 20051202






Endast en skugga av sitt forna jag

Men nu är du väl lite väl patetisk Linda Skugge? Eller lika jävla stockholmsincestuös som alla andra mediabloggare...
Det blir extra kul när man på andra ställen i din blogg kan läsa att du är extremt sugen på att vinna pris för bästa nydanare inom media... Du är liksom mediamänniskan i kvadrat.

I city jobbar ALLA med media. Och det är vidrigt.
På vårt gamla dagis på Karlavägen så gick Nils Petter Sundgrens barnbarn, de var farfar upp i dagen. Exakt samma ögon. Och samtliga föräldrar jobbade med media, film och reklam. Och alla hade våååååningar, minimalistiskt inredda.
Jag känner mig inte hemma bland såna människor.
Jag vill ha fleecejacka och leva inkognito.
Jag får panik av mediamänniskor som jämt talar med referenser och citerar Saturday night live, Office och Seinfeld. Jag har inte sett ett enda avsnitt av Saturday night live i hela mitt liv. Jag skiter i Saturday night live. Jag gillar inte Office.
Jag pratar hellre om valla, recept, barnen, sjukdomar, skogen, isen på sjöarna, om hundar och katter, om Ikeas öppettider, om huruvida Shop Express på Coop är bra eller inte.


Läs hela den oerhört sorgliga bloggpostningen av en person som totalt tappat distansen till sig själv: EXPRESSEN.SE Linda Skugge: Why Skogen?









10 Kommentarer:

Blogger Batbut

Det mest tragiska är att det finns en hel drös unga tjejer som ser upp till henne. Som Fru Skugge kan påverka. Hon har ju "lockat fram dem", men dem sviker hon totalt. Drar igång stora debatter men fullföljer inte. Som offentlig person har hon ett ansvar, som jag inte tycker hon lever upp till.

02 december, 2005 23:21

 
Blogger PW

När hade hon distans till sig själv? Måste ha varit långt innan hon började skriva sina "hippa" krönikor för dryga 10 år sedan. MAken till självbelåten människa får man leta efter.

02 december, 2005 23:52

 
Anonymous Anonym

Men är inte det distans? Att kunna flytta ifrån allt det där som hon beskriver och göra något annat?

Och ändå vilja vinna pris. Varför måste det ena utesluta det andra? Måste man lägga ner och lägga av helt eller?

03 december, 2005 00:48

 
Blogger deeped

Men Helene. Hon är inte sen att tjata om hur jäkla kul det är på mediawanch-fester. Hon gillar att förklara hur jävla känd hon är, och hur oerhört många mediamänniskor som läser hennes blogg. OCh det har hon gjort hela tiden som hon bott ute i skogen. Hon är patetisk.

03 december, 2005 00:51

 
Blogger louisep

Varför är vi så dragna till vad Skugge säger och gör? Hon verkar ju som en jävla magnet.

Visst är det patetiskt. Du har helt rätt.

Hon är självbelåten och korkad, så in i vassen korkad. Men jag känner mig ännu mer patetisk att jag inte kan låta bli att irriteras.

Det är som att vara en porrmotståndare, som tvångsmässigt porrsurfar och ojar sig: Nej, men usch vad porrigt!

Jag lovar dyrt och heligt att inte kommentera Skugge igen. Det här är sista gången. - Nej, men usch, vad säger hon!

03 december, 2005 03:17

 
Blogger deeped

Re Louise: Well. Fördelen är att det ger avtryck på knuff.se vilket balanserar upp alla som skriver "oh så bra du skriver Linda"... :D

03 december, 2005 10:57

 
Blogger Joshua_Tree

Problemet är ju att hon själv (vägrar skriva namnet) använder ALL publicitet som försvar. "Googlar man på mitt namn får man så här många fler träffar än Johan Hakelius" och så vidare. Hon är vad Madicken skulle kalla en "mallgroda" kort och gott.

Och som Louise ovan säger: Det är märkligt att det är så svårt att bara ignorera sattyget.

/Ännu en som misslyckats

03 december, 2005 13:55

 
Blogger deeped

Jag tycker hon är fascinerande som mediafenomen. Jag är inte intresserad av att ignorera någon som faktiskt har så pass mycket mediamakt som henne. Att göra det är ungefär som amerikanarna försökte göra under andra världskriget - ignorera Hitler och hans anhang.

03 december, 2005 17:04

 
Blogger deeped

Va? Sandra - vad är det du behöver hjälp med?

03 december, 2005 17:10

 
Blogger louisep

True, true. Det fick mig att må bättre.:) Då finns en bra anledning att basha skuggedumheter, för det är mer patetiskt med lismande och blind tro.

03 december, 2005 18:02

 

Skicka en kommentar