Deep|edition # 20051213






Ännu en dag överlevde min själ

Copy #2 - skrev klart en ny version av en broschyrtext. Det var typ det jag hann med. Jag försöker att skaka av mig det dåliga självförtroendet. Försöker hitta tillbaka till Språket™ - till det där flytande och öppna.
Lucia #1 - fritids och Solstickan som väl påpälsad tomte. Vackert? Jag vet inte. Möjligen någon sorts sammanbindning av föräldrar och barn med traditionen och med vad som är viktigt. Träffade ungefär samma folk som man brukar. Pratade allvar med en person som jag känt länge, som många tagit för att vara mig. Om hans nya jobb med ungdomar och hans fru (för tillfället ohemult lik Gwen Stefani) som oroligt säger att han verkar trött. Terrorprinsessan försökte stjäla showen från sexåringarna men HS höll henne i schack. Imorgon är det hennes tur.



Dator #8 - kvällen har gått åt till att börja få ordning på min nya ASUS-laptop. Jobbdator. Gigantisk 17"s skärm. Snygg och extremt mycket funktioner. Inbyggd webbkamera liksom... Sen bytte jag konto på MSN när jag ändå var igång. Ny start. Droppa en del gamla kontakter som bara gör ont.
Julklappar #1459 - HS jobbade halva dagen i Falun så vi tog tillfället i akt att handla julklappar på eftermiddagen. Jag plockade ut mer flextimmar. Effektiva som vanligt - allt inhandlat på knappt en timme. En fika på det nya lilla cafét där de säljer allsköns riktigt bra choklad. HS köpte mintkyssar: "Jag tänker köpa allt den här julen, inte göra någonting själv."









9 Kommentarer:

Blogger helena

Vad snyggt du har fixat till det med tuttar och allt. Tuttar är bra.

13 december, 2005 01:16

 
Blogger schmut

hah, snygg ny layout! är det inte någon som försökt halshugga dig än fär kvinnors bröst ska inte visas på internet utan xxx i domännamnet?!..hehe
nästan så jag vill sno idéen bara för att se vad som händer när surtanterna hittar min blogg....

13 december, 2005 12:54

 
Blogger deeped

Re Schmut: Nej, inget negativt. Beror antagligen på att jag är så farlig och så ondskefull i andra sammanhang (läs på ett visst taggigt djurs blogg) :)
Jag har själv snott bilden så det är bara att sno - att bli bestulen innebär ju att man gjort något bra :D

13 december, 2005 14:05

 
Blogger deeped

Re Arkeologen: Well. Det är hon nog. Du får henne om du vill ha henne (och om hon vill ha dig iofs ;))

13 december, 2005 14:05

 
Blogger Batbut

Värst vad Du är generös då *s*. Ge bort både snygg layout OCH frun. Så blir man inte rik inte. Snyggt, men jag blir lite avis (jo, lite på damens utrustning) men mest på LAYOUTEN! Vill ha! Men jag vet inte hur man gör.... "blink blink". Har Du några bra tips när Du är på ett sånt generöst humör?

13 december, 2005 14:08

 
Blogger deeped

Re Batbut: Japp. Photoshop och 3000 typsnitt ;)

13 december, 2005 14:09

 
Blogger Batbut

"tjurar" Photoshop har jag men bara 2999 typsnitt så då går det inte! Och så kan jag inte heller. Äsch då, får väl satsa på min inre utstrålning. Utseendet är inte allt sägs det...*s*

13 december, 2005 14:14

 
Blogger deeped

Eller så får du maila mig off-site så får vi se vad vi kan göra ;)

13 december, 2005 14:24

 
Anonymous Anonym

Bra choklad?
Robert E.
Odengatan 72.
Ja, jag vet att det är en bit från falun/borlänge, men om du har vägarna förbi huvudstaden är det värt omvägen.
Absolut världsklass.

/Essa

14 december, 2005 13:43

 

Skicka en kommentar