Deep|edition # 20051214






Telefoni

Våra telefoner dog idag. Och återuppstod sent ikväll.
Jag drabbades i samband med HS onda öga om de sex kronorna online-trafik av en "jag- ska - byta - telefonoperatör - och - tjäna - pengar"-noja och Bredbandsbolaget ringde. Så idag var det dags att bli med ip-baserad telefoni. Det gick inte så bra. Det visade sig att det var dumt att ha en första-jacket-sats. Det har strulat, telefonerna dog. Vi har ringt Bredbandsbolagets support, kundtjänst och fan och hans moster. Sen flyttade jag ner modem och router till det "riktiga" första jacket. Och nu fungerar det helt plötsligt. Jag fattar inget.
HS har varit och handlat på ICA Maxi. Sju plagg - två kavajer, byxor, tröjor. För inte speciellt mycket alls - 543 spänn eftersom hon hade någon kupong. Hon är speedad som attan.
Själv tänker jag gå och lägga mig. Jag är trött, slut, låg och mest uppgiven. Imorgon är det a) möte med största kunden b) byråmöte med en grej som jag inte hunnit att göra c) julbord med byrån.
På lördag är det julbal med RT. Och snart är det jul. Hej och hå.









5 Kommentarer:

Blogger Batbut

Då rekommenderar socialdepartementet ett långt bad, lite klassisk musik och så tidigt till säng. Utan mardrömmar! Och så vaknar Du fräsch som en nyponros imorgon *s*

14 december, 2005 22:49

 
Anonymous Anonym

Nämen! Mycket sladdar blir det, med BBB.

15 december, 2005 12:27

 
Anonymous Anonym

Sju plagg för 543 kr. Det var inte dåligt! Förstår om hon är speedad! =)

15 december, 2005 12:34

 
Blogger a

Bredbandsbolagets telefoni är förjävligt. "Om det blir elavbrott kan du inte ringa någonstans. Haha, fucker!" Vi hade det i två miserabla veckor tills vi fick tillbaka vårt förstånd och återgick till Telia. Jag är en traditionell tjej.

Men, det kanske funkar för er. Till slut. Eller, tills ni får strömavbrott.

16 december, 2005 11:22

 
Anonymous Anonym

BBB's ip-telefoni funkar finfint (när man väl lyckats installera det), det är väl bra att inte telia har monopol längre!!! och vid strömavbrott är det väl bara att använda mobilen som man ändå har i fickan. Jag är en modern tjej ;p

16 december, 2005 11:47

 

Skicka en kommentar