Deep|edition # 20060121






Fussball early in the morning

Imorse var det väckarklocka som gällde. Solstickan skulle på sin första fotbollsträning. Vi pulsade dit - tack och lov var det på Klacken som ligger ett par stenkast från där vi bor. Spännande och själv insåg att det är dags för ännu en ny era i livet: att hänga med på träningar och sånt.
Solstickan är rätt duktig. Tränaren frågade om han hade tjuvtränat hemma. Han läser spelet och väljer rätt ögonblick att försöka ta bollen av motståndaren. Jag var stolt. Fr a eftersom jag själv aldrig sysslade med någon sport. Det fanns liksom inte i min morsas världsbild att hon skulle behöva åka med på träningar. Jag skulle spela musik. Det var det enda som var något värde med. Medan alla andra ungar åkte på träning åkte jag som sjuåring på fiolspelning. Kul...
Terrorprinsessan skulle, som vanligt, på kalas idag. Så HS och Solstickan skjutsade henne dit först, och sedan åkte de ned och köpte benskydd, nya fotbollsstrumpor och riktiga Umbro-kläder. Sen skickade vi bilderna till morfar eftersom HS tyckte att om mormor betalar för Terrorprinsessans dans kan ju morfar betala för Solstickans fotbollsträning. De har det inte lätt gamlingarna :)
Själv har jag skottat fram Renaulten. Den är som en enda stor isklump. Baksidan med att ha motor- och kupévärmare. Kollade också om det satt högtalare i den. Det gjorde det inte. Men alla sladdar verkar vara dragna så det är inte någon stor sak att peta i ett stereopaket.




Andra bloggar om: , ,









3 Kommentarer:

Anonymous Anonym

haha - välkommen till sportföräldrarnas värld ;) söt han är, Solstickan!

21 januari, 2006 15:31

 
Anonymous Anonym

visst är det kul när ungarna visar sig ha helt överraskande intressen o talanger på områden som man inte har en aning om själv? man blir så häpen. och stolt!

21 januari, 2006 17:19

 
Blogger deeped

Han trodde inte jag skulle stanna heller :). Det är ju trevligt att sitta och prata med (de andra) mammorna :)

22 januari, 2006 15:39

 

Skicka en kommentar