Deep|edition # 20060112






kd-politiker med svansen mellan benen

– Gud älskar även pyromaner och kleptomaner, men han fördömer ändå deras handlingar.


Det är laestadianen, kd-politikern och riksdagsledamoten Erling Wälivaara som uttalar sig om homosexualitet för Nordnytt. Men självklart får han på pälsen och gör en pudel (det är ingen hejd på djurmetaforerna...)

– Det var ett olyckligt uttalande. Jag vill be om ursäkt om någon känt sig illa berörd eller trampad på tårna, för det var inte avsikten.


Jag vet inte vad som är värst: att han jämför homosexualitet med sjukdomar som leder till samhällsfarliga och brottsliga handlingar eller att han uppenbarligen inte förstår att ett sånt uttalande sårar människor...



Andra bloggar om: ,









3 Kommentarer:

Blogger Niklas

Detta är väldigt insnöade människor med väldigt begränsad syn på världen. Tyvärr finns de in överflöd.

Förövrigt är jag väldigt stolt över att se så många djurmetaforer.

12 januari, 2006 13:17

 
Blogger Babushka

Hm, kristdemokrater är ett oerhört skumt släkte så jag blir föga förvånad.
skrev själv ett inlägg om en rätt korkad vänsterpartist idag...fast hon gjorde mig inte särskilt upprörd heller faktiskt.

Kan man inte bara konstatera att de är....politiker...

12 januari, 2006 13:43

 
Anonymous Anonym

Han har jag varit ingift släkt med... du kanske fattar att jag skilde mig!

13 januari, 2006 15:16

 

Skicka en kommentar