Deep|edition # 20060102






Nyårsbröllop



Vi var på nyårsbröllop. Det var rejält kul! Jag och bruden har känt varandra i 22 år. Brudgummen har jag känt sedan han och H blev tillsammans för en sisådär tio-elva år sedan. HS och bruden har känt varandra ungefär så länge som jag och HS har varit ihop. Och är sannerligen båda, HS och bruden, lika såväl utan som många gånger innan. (De är, förutom Terrorprinsessan, de mest envisa personer jag känner).

Det var så perfekt - och de ville verkligen ha ett bröllop som var en nyårsfest med bröllop.

En ingångsmarsch med afrikanska trummor och grejer, visserligen en rätt trist präst och så vidare.

Vägen till festen (inte så lång) kantades av oss gäster med facklor. Brudparet gick där och var lyckliga.



Lagom många tal, god buffé och mycket vin. En fin "vigvatten"-bänk (man fick egentligen inte dricka starksprit där vi var) och dans. Träffade några riktigt gamla vänner från förr och det var underbart minst sagt. Träffade bland annat S:s nye man, hon har inte haft det lätt med den som hon förut var ihop med, och den nye var oerhört trevlig. Grafisk designer till på köpet, rätt känd i vår lilla ankdamm också :)

Tolvslaget avsköts med rejäla doser champagne och raketer. Dansen fortsatte till sent. Efter ett tag började vi städa undan. Vid pass halv fem kom vi hem. Vi bodde hos en av H:s kompisar i LC, och de var värdpar under middagen, och i deras hall fick vi bära in "liken" efter festen: dvs sprit och annat som var kvar.

Hur såg hon ut då, bruden?

Eftersom jag antar att hon inte känner för att vara med i bloggen med ansiktet så har jag pixlat det men för övrigt är det original. Det är en klänning som hon sytt själv, och när det gäller brudklänningar är det hennes 34:e i ordningen. Min frus klänning för tio år sedan var nummer fyra eller fem.

Japp: H är sömmerska, utbildad sådan.

Till klänningen var också ett skirt släp. Enkelt snyggt och självklart extremt välsytt. Halsbandet har hon tråcklat ihop själv och diademet (kronan) har brudgummen gjort. De är rätt kreativa de där två - F, brudgummen, förfärdigade bland annat en lampa till vår förra lägenhet - av en rå motorhuv. Detta eftersom vår lägenhet var i två etage och hallen var majestätisk med sina nästan sex meter i takhöjd.





Andra bloggar om: , ,









6 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Jag och sambon har själva funderat på vinterbröllop, nyår skulle vara coolt. Kanske vi slår till redan nästa år, men jag vill att Anna ska viga oss, så då får vi nog vänta något år till...

*suck* nu verkar det som om blogger inte vill som jag, vilken överraskning...

03 januari, 2006 10:17

 
Blogger deeped

Om du ska vänta på Anna lär du vänta ett antal år till :)

03 januari, 2006 13:00

 
Blogger crrly

Puh, jag började just undra hur gammal bruden var om hon hade hunnit igenom 33 äkta män... ;)

03 januari, 2006 14:36

 
Blogger Batbut

Mysigt! Både bröllop och fest. Ska kanske gifta om mig? Hm.. fast med samma karl då

03 januari, 2006 23:07

 
Blogger Akut Insikt

På något vis tycker jag att du är en fin männsika.

04 januari, 2006 09:46

 
Blogger deeped

Det är du nog rätt ensam om.

04 januari, 2006 09:52

 

Skicka en kommentar