Deep|edition # 20060204






Masjävlar

Interiör inför inspelningen av kvällens "Nisse Hult"
"Fan, jag ska spela Gustav Wasa. Hur i helvete pratar man dalmål?" skriker Rheborg och slänger ett ölglas på Glans.
"Inte vet jag. Jag pratar alltid på samma sätt för jag förstår inte bättre och jag är Nisse Hult."
Rheborg snortar en lina och förklarar belägenheten:
"Jag kan ju för fan inte komma upp till Kalle Moraeus och grabbarna och låta som en jävla stockholmare!"
"Men du är ju en Stockholmare..." säger Glans innan han får en kristallskål med jordnötter nerkörd i halsen.
"Fan. Måste ringa Robban. Han låter ju som en dalkarl. Eller åtminstone som Tony Richardsson."
Glans, som plockar jordnötter och glasskärvor ur halsen, försöker förklara att Tony Richardsson är från Avesta och att Avesta knappast är Dalarna. Möjligen rumpmas-Dalarna.
Tyvärr har jordnötterna gett Glans en attack av tonårsfinnar vilket gör att han enbart kan säga "Öh..."



(Bra var det. Jag skrattade hårt.)









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar