Deep|edition # 20060202






Dravel och drägg

Hemma med sonen. Han är fan frisk. Hör honom säga "yessss!" när han gör mål i NHL 2005. Själv har jag försökt jobba men insåg att jag glömde en massa papper på jobbet igår. La Bossa Nova kom upp alldeles när jag höll på att packa ihop datorn och berättade att ett projekt måste göras om eftersom kunden gjort en 180 graders vändning. Så drygt! Det är såna här gånger jag har svårt för det här jobbet - att man måste bita ihop och le.

Jag är fånigt trött eftersom jag varje kväll bara måste se Cityakuten. Det är spännande, välgjort. Carter hittar sin plats på jorden. Undrar om det är utskrivning av honom nu. När han och "Debbie" (samma skådis som spelar säkerhetsrådgivare i Vita Huset) åkte iväg i solnedgången (sic!) kändes det som om snart sagt alla verkar lämna serien. Å andra sidan verkar Kovac bli kvar ett tag. Eller inte.

Eftersom vi inte haft andra kanaler än bondkanalerna så har jag inte förrän nu sett CSI och avläggarna av den serien. Och jag förstår varför folk tycker att originalet är bäst. Fast det är fasen äckligast - varje gång jag sett ett avsnitt har det handlat om lik som legat för länge... *urk*. Och sen tycker jag att Melina Kanakaredes som spelar Det. Stella Bonasera är snyggast. Men visst - Marg Helgenberger som Det. Catherine Willows är läcker att titta på. Det som jag ändå tycker är häftigast är Gary Dourdan aka Det. Warrick Brown och hans ögon. Det är något mystiskt med dem, vilket ger serien en extra dimension.

Oj. Dags att äta lite. Möte i Falun kvart över ett.









10 Kommentarer:

Blogger PW

Vad anser du om CSI:Miami? Jag kan iaf inte längre se på det eftersom jag stör mig så på David Carusos överspel.

02 februari, 2006 11:50

 
Blogger Heidi

Nääää.. Carter stannar i serien. Faktiskt. Eh, spoilervarning på det där kanske?

I de nyaste avsnitten (typ det senaste nya som sändes, vilket var en evighet sedan känns det som) däremot så åker han till Afrika igen, men man får inte se något av det vad jag vet. Han är borta en säsong eller något sådant och kommer tillbaka sedan igen..

Cityakuten är bäst. Men det kommer nog inte som en nyhet....:)

02 februari, 2006 11:51

 
Anonymous Anonym

Helgenberger, Helgenberger, Helgenberger!

02 februari, 2006 12:31

 
Blogger Helena

Helt fel ställe. Men jösses, du börjar ju bli lite av en inventarie i Resumé. =)

02 februari, 2006 12:46

 
Blogger Studiomannen

Cityakutens säsonger 1-4 finns till försäljning på Amazon. Även om det inte är svensktextat (ibland lite svårt att hänga med i CT-scan, LSD, PHP, IFK...) är frun och jag köpsugna. Vi har varit addicts i åretal.

02 februari, 2006 13:50

 
Blogger deeped

Själv önskar jag mig Vita Huset på DVD. Där kan vi snacka om att jag är addicted.

02 februari, 2006 14:06

 
Blogger Studiomannen

Vi spelar in rubbet. Tyvärr bara den här säsongen. Nästa avsnitt ikväll på 24:an kl 1810. Jag väntade inte på att serien skulle starta om i SVT1.

Hela Vita Huset är djupt imponerande. Framförallt att de lyckades Rob Lowe att bli en favorit. Synd bara att han blev närig och hoppade av.

02 februari, 2006 17:30

 
Anonymous Anonym

Cityakuten är intressant eftersom det handlar en hel del om hur mycket påfrestningar en person klarar av, när det är dags att kliva av.

02 februari, 2006 21:25

 
Blogger Batbut

Yes! Äntligen lite sunda människor som förstått hur otroligt livspåverkande som ER är. Även om jag fortfarande saknar Clooney...*snyft*

02 februari, 2006 21:31

 
Blogger helena

Är det bara jag som ser hur het Grissom är eller?

04 februari, 2006 18:39

 

Skicka en kommentar