Deep|edition # 20060201






Idag i Sverige

Jahaja. Då vet vi. Migrationsverkets medarbetare har inte brutit mot verkets etik i samband med den omtalade champagnefesten med anledning av en avvisning.

Det lär innebära att allt är tillåtet för om detta inte är oetiskt så kan jag inte se att det kan vara fel att spöa upp asylsökande så länge man är tjänsteman i verket, eller sno deras pengar eller kalla dem svartskalle.

Migrationsverkets egen utredning menar att formuleringarna i inbjudan var "olyckliga". Jo tjena.

Tjänstemannen i Hedemora som, bevisat via en bandinspelning, skrek åt en blind klient att "se henne i ögonen" har inte heller gjort något. Förklaringen är

det finns motsättningar mellan medarbetarna på enheten om hur man ska bemöta och förhålla sig till asylsökanden.


Dagens Sverige: juridiken ger Åke Green tillåtelse att kalla homosexuella för "cancersvulster på samhällskroppen", SSU-ordföranden förlorar inte ansiktet bland sina partikamrater även när hon anser att alla andra inblandade ljuger om hennes handlande i Crazy Horse-incidenten, Migrationsverkets tjänstemän anses handla moraliskt oförvitliga när de firar att en familj blivit utvisade.

Själv tänkte jag skattefuska, ge fan i att betala TV-avgift och köra mot rött ljus. Hoppas det också är ok?









5 Kommentarer:

Anonymous Anonym

hi hi, jag betalar ingen tv-avgift och är stolt över det. förresten drömde jag om dig inatt, skumt va?

01 februari, 2006 11:48

 
Blogger deeped

För att klargöra: jag betalar TV-avgift. Och skatteplanerar inte. Vid gult ljus försöker jag att stanna. Jag har missuppfattat något...

01 februari, 2006 11:52

 
Blogger PW

Jäpp så är det i "Sverige UPA" men det var väl inget nytt eller?

01 februari, 2006 15:04

 
Blogger Joshua_Tree

Kör hårt!

01 februari, 2006 18:21

 
Anonymous Anonym

jag undrar om det inte är läge för ett "ärlighets"-parti. Ett parti med politiker som aldrig ljuger... går det? eller är det mot naturlagarna på något vis?...

01 februari, 2006 20:50

 

Skicka en kommentar