Deep|edition # 20060131






Ikväll

Kvällen kom också den. Bilen är återbördad i mina händer efter en sejour hos Ford. Det verkar som de till slut faktiskt fått fast avgassystemet. Åkte och tankade, kö till Jet långt ut på vägen. Sen hem, snabb middag och kaffe. Jag och Solstickan åkte ut till Coop för att köpa ett stycke elementluftarnyckel och en hockeyklubba. Det är så häftigt att ha en sexårig son, som i Renaulten kan sitta i framsätet. Han är rolig - och pratar konstant. I rondellerna låtsas han att det går jättefort och liksom blir "klistrad" mot fönstret.
På Coop drog vi en vända genom Power - kollade datorspel och gamepads, jag hittade en Logitechmus jag är sugen på. Men vi höll på oss. Inne på själva Coop hittade jag istället fyra böcker till det facila priset 100 spänn för alla. En Klas Östergren ("Tre berättelser"), en biografi över Andy Warhol, "Shutterbabe" - nån sorts dokumentär om en kvinnlig krigsfotograf och den bok som gjorde att jag började att rota runt - Bard och Söderqvists fortsättning på "Nätokraterna" - "Det globala imperiet".
Efter mycket om och men hittade vi också elementluftarnyckel. 89 spänn. För en grej som inte direkt är daglig användning. Och en Reebok-hockeyklubba. Solstickan var nöjd, och jag med. Han är inte som andra. HS kom ner och berättade att han sagt, nästan lite skamset: "Mamma,jag får så mycket av er." Kära nån! Är det någon som inte är speciellt bortskämd så är det han... Det är en fin ung man vi har fått. Ett stort hjärta. Jag är stolt över honom. Precis som jag är över Terrorprinsessan, även om hon har mer ego-boosting...
Sen då? TV såklart. Det är ju måndag. Dock fick jag lägga mig när det gällde "CSI" - då ville HS kolla en timme "Guldbaggegala" - och ursäkta men vad var det där sista jönsandet för något? En liveintervju? Men en utfrågare som använt mer tid till att se ut som en Hollywood-star på speed än att göra research? Och det fixar de en försening av "Vita Huset" för? Innan det såg jag självklart "Commander in chief". Både HS och jag konstaterade att den snyggaste kvinnan i serien är talmannens bitchiga side-kick. Och så "Vita Huset". Det var tungt minst sagt...









7 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Det är annat det ärn Mister Bisters "ni gör aldrig somjag säger" och "varför ska jag göra allting". Två kommentarer som inte har någon som helst bärighet i verkligheten...

Av Guldbaggegalan såg jag bara de sista åtta minuterna (för vi såg CSI). Förhoppningsvis de sämsta åtta minuterna, för annars vet jag inte varför de kostar på tevetid.

Commander in chief är en blek kopia på Vita huset (även om Vita huset igår var rätt trist. Och ska de verkligen göra sig av med Leo??) Men talman Templeton piggar upp.

31 januari, 2006 12:05

 
Blogger deeped

Han som spelar Leo är död på riktigt. Antagligen visste de vad som skulle komma och var tvungna att skriva ut honom. Donald Sutherland är alltid oerhört bra i vad han än gör.

31 januari, 2006 13:09

 
Anonymous Anonym

Nä, är han!?! Jag hade ingen aning. Då är det ju inte så konstigt att han inte ska vara med längre. Trist.

31 januari, 2006 14:13

 
Blogger Maria

Spoilervarning...!
Kära bloggkollegor, misströsta ej, Leo dör inte än... har sett bilder från senare säsonger där han är med. Jag undrar dock hur de ska få till det, det såg ju mörkt ut igår.
Däremot läggs ju serien ner i USA nu, Bartlet lämnar ju Vita Huset, och då ger sig kamerateamen också av. Att

31 januari, 2006 16:00

 
Blogger Maria

Ignorera det sista "att-et", vet inte hur det kom dit :o)

31 januari, 2006 16:00

 
Blogger deeped

De lägger ner bland annat på grund av att John Spencer som spelar Leo har dött (och vikande tittarsiffror så klart): Suburbia | en - Seven great years

31 januari, 2006 16:23

 
Blogger Maria

Sure, men de är någon säsong före oss. Leo överlever i serien, dör i verkligheten ett tag efteråt. Sorgligt, men sant.

31 januari, 2006 19:39

 

Skicka en kommentar