Deep|edition # 20060129






Dagens självinsikt:









9 Kommentarer:

Anonymous Anonym

nu har jag inte en susning om vem den tjejen är... men utseende säljer och utseende är det första folk lägger märke till och har man då utseende + lite affärskänsla så kan man fixa så att det går runt. Hon har ju lyckats med dig, du har postat hennes bild i din blogg...

29 januari, 2006 19:53

 
Blogger deeped

Långa Josephine. Grejen är att jag jobbar med pr - vilket också innebär att jag vet att all pr är inte bra pr...

29 januari, 2006 19:56

 
Anonymous Anonym

mhm...tack jag VET det! Om jag inte går klädd i kjol säger folk bakom min rygg "ursäkta herrn" - hur tror du att DeT känns? så varför spä på negativ PR ytterliggare i din blogg? Jag har nu sett att hon har valt att vara med i BB vilket går jättebort för min del. Ett hus där de gärna skulle ha lagt in kokain om det varit lagligt för att kunna göra förödmjuknings TV. Och folk väljer att glo på skiten!? *suck* ja jag blir upprörd, det blir jag faktiskt...

29 januari, 2006 20:26

 
Anonymous Anonym

mest över fenomenet alltså, inte över din blogg.

29 januari, 2006 20:27

 
Blogger deeped

Well. Negativ PR innebär ett minus för varumärket - oavsett om det handlar om en produkt, ett företag eller en person.

29 januari, 2006 20:35

 
Anonymous Anonym

Personerna går minus och kanal fem går plus. Det gäller att veta vad man deltar i... du kommer att bli överraskad. *ler hemligt*

29 januari, 2006 20:58

 
Blogger deeped

Josephine - min huvudblogg är Researcher.se. Kolla där så kanske du inser att jag har en viss koll på vad jag pratar om... Och då förstår du kanske att jag gärna ser att Kanal 5 går bra - det är en viktig reklamkanal för kunder...

29 januari, 2006 21:02

 
Anonymous Anonym

Försvarar du BB-programmet? Tycker du att det är bra TV?... (Jag var med i TV5 "Drömfabriken" 1995.)

29 januari, 2006 21:17

 
Blogger deeped

Det är bra TV i den mening att det samlar en väl utmejslad målgrupp vilket innebär att jag som planner vet vilka som tittar och vilka reklamköpare jag kan sälja ett sådant medieval till. Bra TV? Kvalitet - nej. Kvantitet - jodå. Folk tittar. Som reklamare kan jag sälja in bra jobb. Osv. Etisk? Nä, det slutade jag att vara när jag slutade som präst.

29 januari, 2006 21:23

 

Skicka en kommentar