Deep|edition # 20060128






Taggad #2

Det är nästan lite pinsamt efter min lilla postning om memes och taggningar. Men jag har i varje fall blivit utmanad av både Batbut och Nefertiti (aka Carpe Diadem).

Du anmodas härmed göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra detsamma och fortsätta kedjan. De ska även bifoga de här korta reglerna i sina inlägg. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade.


Det är en intressant utmaning. Vissa ovanor är ju faktiskt oerhört självvalda - egentligen och andra, som är mer "egenheter" (tics?) är man kanske inte medveten om. Men jag ska försöka:


1. Jag lider av "restless legs", vilket innebär att alla omkring mig blir irriterade på mina hoppande ben. Det svåra med det hela är att jag inte kan styra det, medan de flesta verkar tro det.

2. Jag gillar att ge komplimanger. Däremot är jag lika kass som alla andra att ta emot såna.

3. Jag är arbetsnarkoman. Fast fan vet om det är konstigt...

4. Solstickan anser att jag har ovanan att svära mycket. Vilket numera innebär att en stor del av mina pengar går till böter och rakt ner i "svärlådan".

5. Jag är fullständigt renons på att hitta - jag har minus i lokalsinne.



Och jag taggar följande:
Heidi på Mitt liv och jag (har svarat - klicka på länken)
Petra aka guldängeln har svarat. Men fegar ur i fortsatt taggning :)
Trettinånting
prästflickan har gjort det och verkligen erkänt sig lite ... udda...
i'll grow back like a starfish - också antagit utmaningen.









5 Kommentarer:

Blogger Heidi

Done. :)

28 januari, 2006 22:10

 
Blogger Sasha

Ja, det blev en hel uppsats!

29 januari, 2006 10:09

 
Blogger Maria

Klar! Jag är så knäpp.

29 januari, 2006 18:38

 
Blogger Maria

Tröstade mig själv (för min sinnessjukdom alltså) med att titta vidare på de andra som hade svarat... Jag är rätt normal faktiskt. Sund rentav. I alla fall i jämförelse :o)

30 januari, 2006 09:47

 
Anonymous Anonym

Fattade ju först idag vad jag skulle göra (slarvläst instruktioner som vanligt) men nu har jag listat mina tillkortakommanden och skickat utmaningen vidare

30 januari, 2006 19:39

 

Skicka en kommentar