Deep|edition # 20060127






EvaEmma dissar bloggar

EvaEmma Andersson skriver en krönika om bloggar - Bloggar - forum för vuxenmobbare. Utan att blinka förklarar hon bloggandet som ett allmänt vederstyggligt sätt - att alla är otrevliga, mobbar varandra och samtidigt att det är konstigt att folk väljer att skriva om sina innerst tankar på bloggar... och hon dissar alla som skriver om sina eventuella företräden (men själv påpekar hon att hon minsann har 124 i IQ) - don't ask about the logic...

Det intressanta kommer dock sist. Det visar sig att EvaEmmas dom över bloggande i gemen beror på Viggo Cavling, Resumés chefredaktör som i sin "blogg" gjort narr av EvaEmma. Sålunda väljer hon att anse att ett helt format, tusentals människors skriverier, är mobbande på grund av en mediablogg och till på köpet en mediablogg av en person som få ens orkar ta på allvar. Förutom EvaEmma då.

Det är sorgligt men hon visar att media inte orkar titta utanför sin egen lilla krets. Hon borde lära sig research - det verkar vara något som fattas många journalister idag.









5 Kommentarer:

Blogger Studiomannen

Hade hon kollat lite på Knuff och andra liknande sajter hade hon också noterat att det finns bloggare som länkat till hennes krönikor och skrivit väl om henne. Inte minst jag själv. Förmodligen tog hon extra illa vid sig av Viggo Cavling och drog varenda bloggare över en kam. Synd, för Eva-Emma har skrivit begåvat förr. Det här var inte det.

27 januari, 2006 13:47

 
Blogger deeped

Well. Jag tycker tyvärr att hennes krönikor andas allt för mycket Skugge-wannabe för att jag ska gilla det. Plus att hon konstant säger emot sig själv. Att ta illa vid sig av vad fånen Vigs skriver ger inga höga credd hos mig heller...

27 januari, 2006 13:50

 
Blogger Akut Insikt

124 är väl inte mycket att skylta med.

27 januari, 2006 14:05

 
Blogger a

Jag hånglar med EvaEmma för jag är jättemobbad på min blogg. Igår grät jag mig till sömns över den elaka kommentaren om min superzise-ass - åh, bloggar är sådana hemska ställen att plaska omkring i.

(EvaEmma är korkad)

27 januari, 2006 14:05

 
Blogger Batbut

jag orkar faktiskt inte ens bry mig. Vissa verkar ha snöat in sig på ngt ologiskt sätt. Om man inte är främst genom att vara häftigast så skaffar man sig rubriker gm att hacka ned på hela evenemanget istället. Då slipper man anstränga sig men hamnar ändå i spotlighten.

27 januari, 2006 18:36

 

Skicka en kommentar