Deep|edition # 20060125






Shopping och död bil

Efter jobbet åkte jag till Kupolen för att få ett nytt batteri i klockan. Jag har inte använt klocka sedan 2001 så den hade stannat. Ungefär som nån filmstjärna: "Ingen kollar på mig ändå..."

Tog en tur genom köpcentrumet. Kollade lite kläder och hamnade till slut på skopunkten. Eftersom mina vinterdojjors sula dött behöver jag något nytt - och något annat än mina boots som är livsfarliga när det är halt. Hittade ett par - halva reapriset. Gick iväg till den Vagabond Outlet de har och hittade ett par oerhört läckra lite retro-aktiga kängor. Halva reapriset.

Så jag gick därifrån med två par skor. För 299 kronor. För båda paren. Tillsammans.



När jag satte mig i Renaulten höll jag dock på att få hjärnblödning. Den startade inte. DEN JÄVLA BILEN STARTADE INTE! Efter tio minuters prövande började jag ringa hem - en natt på Kupolens parkering var inte vad jag önskar mig. Och den jävla biljäveln kunde gott få stå där ensam och skämmas... Men ingen svarade. Varken på hemtelefon eller på HS' mobil. Efter att ha ringt om och om igen tänkte jag att det var bara att sitta och försöka starta bilen. Och då går den igång...









3 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Ha - det där med bilen känner jag igen. Har upplevt det både med min första gamla folka, Åke, från 1963, samt med min sprillans (nåja, 2000 års modell) Audi.

Helt oförklarligt!

Det där med skorna känner jag också igen. Gjorde samma kap i fjol den här tiden. Hur billigt som helst.

26 januari, 2006 15:29

 
Blogger crrly

Hu. Mardröm!

27 januari, 2006 11:06

 
Blogger Studiomannen

Jag säger egentligen flera saker, men eftersom Sandra tog munnen ur ordet på mig håller jag härmed käft en stund. Har dessutom insett att jag hamnat här rätt mycket på sistone. Du länkas härmed!

28 januari, 2006 13:00

 

Skicka en kommentar