Deep|edition # 20060128






Förflugna ord

I samband med en diskussion efter min postning Spjuvrar (postningen handlar om Blogrunkers och diskursen handlade en del om att vissa bloggare väljer att fortsätta att marknadsföra Blogrankers trots deras märkliga beteenden med hot om polisanmälan etc.) har jag funderat över bloggande en del. Också då det snurrar runt en del utmaningar och taggningslistor i blogosfären.

Fr a är det intressant att det tidigare aldrig skulle hända att man antingen lät bli eller skrev "den som vill svara" om det hela handlade om att faktiskt tagga fem stycken. Men numera är det åtminstone hälften som väljer det, i mitt tycke, lite slöa sättet. Visst - många blir taggade snabbt. Men det är väl inte svårare än att faktiskt gå in hos den som man vill tagga och se om h*n redan svarat? Om det visar sig att alla man tänkt sig svarat - varför inte knyta nya kontakter genom att plocka några andra, för en själv tidigare okända, bloggare och tagga dem? Det är ju bara att kolla Bloggportalen, knuff eller nyligen. Det roliga med uttalade taggningar, och att man som "taggare" sedan också länkar till respektive postning, är att man kan följa utmaningen runt på webben.




Idag är jag och Solstickan kranka. Halsont och snuviga. Jag sitter fortfarande (kvart över tolv) i pyjamasbyxor och en piké från USPA. Snacka om crossover-dressing. HS och Terrorprinsessan är på stan med HS bästa väninna. Idag skulle vi egentligen varit i Romme och åkt skidor med kompisar - nyårsbrudparet - och sedan skulle de bott över. Men det kändes lite väl mycket för två sjuklingar.
Det rör sig på jobbet. Och i fredags visade det sig att Heimer & Companys namn kommer att vara i Resumé även den tredje veckan i följd - jag ska skriva "Kanon och Kalkon". Vi fick in ännu ett case i det nummer som kom i torsdags så... det känns rätt bra även om det den här gången smugit sig in ett antal felaktigheter.




Följetongen "biljävel-Renault-helvete" fortsätter. Igår ringde jag försäljaren och påpekade att det faktiskt var något rejält fel på avgassystemet eftersom det verkar lossna hela tiden. Han lovade att se till att det blev fixat under måndagen och att jag skulle få låna en bil tills Renaulten var klar. Bra jobbat Bil-Focus - det är sån här kundvård jag kan prata mig blå om i samband med varumärkesstrategier (och nu besparade jag er från en lång harang om teorier och sifferexercis runt vad ett företag förlorar i varumärkesvärde om man inte sköter sina kundkontakter).




HS har köpt nya underkläder och hon var oerhört sexig. Men det är mycket "se men inte röra". Synd. Det är sannerligen ett problem - hon är typ den mest kvällströtta människa som finns, och jag har svårt att vakna till och "göra rätt för mig" på morgnarna. Och på morgnar är barnen vakna + att de i princip varje natt sover inne i dubbelsängen. Och visst är det så att det är "småbarnstid" osv. men jag kan fundera om verkligen en gång i månaden (i bästa fall) inte är i minsta laget...




Fick ett udda spam till min admin-adress på Researcher:
his cough listen
active run think
somewhere watch see
The spell make
was play break
false shut want
you rain worry
our give try
My try do
right travel study
place ask read

Nästan som poesi. Från något kinesisk-klingande namn.









6 Kommentarer:

Anonymous Anonym

...:)

28 januari, 2006 13:21

 
Blogger deeped

Va?

28 januari, 2006 13:24

 
Anonymous Anonym

Morgonstund har guld i mund..

28 januari, 2006 13:52

 
Blogger Miss Piggy

hej...
jag tycker om iaf, att snurra runt på en massa olika bloggar.. Din var ny för mig.
Intressant oxå.. det blir nog vidare läsning här!

28 januari, 2006 14:14

 
Anonymous Anonym

dags för nya underkläder mannen

28 januari, 2006 18:26

 
Blogger Mona

*harkel* Renault... Det är nog att be om problem det, sorry. ;-)

Underkläder är trevligt. Gemensam shopping och en hotellnatt? Bortlånade barn och lite lyx är inte helt galet antar jag. Flykten från den grå vardagen.

28 januari, 2006 18:36

 

Skicka en kommentar