Deep|edition # 20060130






Närmare

Det är närmare nu. Snart flyttar jag till en egen domän även med den här bloggen.

På tal om att flytta så flyttade några av våra kompisar isär idag. Snackade med S och frågade hur det kändes, och han tyckte ändå att det var ok. De ska bo isär och känna efter hur de vill fortsätta. Och jag insåg att jag är glad att jag inte är i den situationen längre.

Dagens aktiviteter har varit skridskoåkning. Hela familjen ute på banan redan innan lunch. Och efter lunch stack jag och Solstickan ner till Kupolen för att fixa: a) nya skruvar till hans visir b) hockeyklubba c) täckväst.
Hockeyklubbor är för fan tokdyra! Mellan 400 och 600 skulle de ha. Glöm det. Nya skruvar fick vi, helt gratis, från Stadium. Tackar man för. Och en täckväst hittade vi, plus en cool mössa. Solstickan var nöjd. Han börjar bli en riktig stylare.

Vi hämtade upp Solstickans kompis på vägen och sedan lekte de. Jag skrev det jag fått till uppdrag att skriva för Resumé.

Terminator 3 och lite annat. En trist dag eller bara vanlig.









1 Kommentarer:

Blogger a

Mina kära föräldrar köpte en Börje Salmning-klubba åt min kära bror för x antal hundralappar, och jag fattar verkligen inte vad en unge som spelar hocket fyra ggr om året med sina kompisar ska med en märkesklubba till. And not only that! Han har Salming-skridskor också. Jävla bortskämda katastrofunge. Har dom inte kvar den där superba begagnatbutiken i Ornäs? Där fick iaf jag köpa mina skridskor som liten.

(förresten, tack för örfilarna åt "Anonymous" på min blogg, alltid trevligt med lite backup)

30 januari, 2006 10:17

 

Skicka en kommentar