Deep|edition # 20060201






NU ÄR JAG JÄVLIGT FÖRBANNAD

Läser via ThingsSheSaid och chespiriblog att gåtan om vart Foxy Lil Retard tog vägen äntligen fått sin lösning. Själv försökte jag skaka liv i henne när jag såg henne på MSN men ville inte göra för stor fuzz här i bloggen ifall hennes frånfälle från blogspot berodde på något speciellt.

Det gjorde det och anledningen gjorde mig jäkligt förbannad! På någon virrhjärna till brud som inte fattar när hon läser god litteratur (dvs. Foxys inlägg Ain't no sunshine) utan hotar och jävlas.

Foxys "pressrelease":
då främlingar skickade mitt mycket uppmärksammade inlägg om min lärarvardag till såväl Ibrahim Baylan som nästan till min rektor och just det inlägget fick en modersmålslärare på min skola att hitta min blogg panikerade jag och raderade min blogg med omedelbar verkan. Foxy är (sken?)död tills vidare.


och en närmare förklaring:
när jag kollade de som hade länkat till mitt inlägg fick jag se kommentaren saxade länken till Ibrahim Baylan, men vad värre var, var flickan som tog så illa upp av inlägget att hon skrev plocka bort det och allting du någonsin skrivit om dina elever eller så skickar jag länken till din rektor. Då tappade jag liksom lusten att blogga. Det enda jag gillar är ju att skriva. Jag ville aldrig skapa debatt eller lämna ut mina elever. Jag var talträngd, thats it.



Säg mig vem flickan är så ska jag dammsuga hennes egna inlägg efter felaktigheter och anmäla det till alla som kan tänkas! Det här är ju absurt! Foxy gör inte en fluga förnär, hon är en vardagshjältinna - och ger oss andra en bild, sann bild, av vardagen i skolan i Rinkeby. Så kommer det en liten messerschmidt och förklarar att Foxys sätt är fel. Antagligen vill den bruden inte veta av någon verklighet - hon kanske anser att det är fel att visa upp goda exempel från invandrartäta stadsdelar - det stämmer kanske inte överens med hennes bruna politiska övertygelse.

Eller så menar hon att man inte ska skriva om något annat. Jag menar - det kan ju finnas människor som lägger ner tid på att luska reda på vem som är "Elev-E"... självklart - det gör ju människor. Framförallt personer som läser Foxys långa långa inlägg om ditten och datten. Den person som är ute i fulväder orkar inte läsa så långa inlägg. Och jag är i ärlighetens namn fascinerad att den anmälande madamen orkade - jag menar: det verkar inte vara alla hemma där. Getterna har rymt och sanden tog slut efter halva gången.

Foxy darling. Låt dem inte sätta sig på dig. Du har en hoper vänner som kan hjälpa dig om någon jävlas med dig. Vi är dina digitala bodyguards, din pr-grupp och hit-squad. Kom tillbaka!









5 Kommentarer:

Blogger Helena

Bra sagt. Ett bra rädda-Foxy-manifest. Undrar så vad det var som fick den där tjejen att skriva att hon skulle maila Foxys rektor, kan det vara för att lärare eventuellt har anmälningsplikt precis som läkare och att Foxy i så fall begår tjänstefel när hon inte gör det, och den här bruden i fråga är någon slags bitter polishagga som bara älskar att sätta sig på folk? Foxys inlägg bevisade ju klart och tydligt att allting inte är så svart eller vitt.

01 februari, 2006 15:03

 
Anonymous Anonym

Ja, fan va synd. Jag hade precis hittat dit. Äntligen en blogg som verkligen handlade om någonting.

01 februari, 2006 16:34

 
Blogger deeped

Nej Foxy. Det den där bruden gjorde var att säga att du respekterar dem alltför mycket. "Om någon från Rinkeby" - jävla BS. Hon är uppenbarligen en avundsjuk bitterfitta som säkert anmäler krogvakter till höger och vänster eftersom de inte vill röra henne alls. Din heder (åtminstone vad gäller dina elever och ditt jobb - det andra får du bestämma över helt själv ;)) är avundsvärd och det är för jävligt att en sån där jävla kärring ska förstöra något så bra. Du lämnade inte ut någon. Du kunde lika gärna skrivit någon annan bokstav eller kalla alla elever för "Kalle". 99,9 % som läser den texten känner att den berör. Det är fasen inte din skribentteknik som du fick credd för utan för att du vågade skriva så vackert om en värld som politiker och haggor som hon uppenbart vill gömma och glömma.

01 februari, 2006 17:00

 
Blogger Morelli

hmm... så fick jag reda på var foxy hade tagit vägen...jag undrade just var hon var..trist verkligen..jag har också svårt att tro att foxy "lämnat ut någon".. shit!

01 februari, 2006 21:02

 
Blogger deeped

Det är ju det jag säger - du är inte ute efter beröm, som kvinnan i fråga verkar tro.
Det här har fått de proportioner det ska få. Du är duktig och blir nedtystad av någon idiot. Och blogosfären har nyss lärt sig att vi har en röst att tala med.

02 februari, 2006 01:35

 

Skicka en kommentar