Deep|edition # 20060201






Fy fan

Om jag hade gjort samma som hon gjorde hade hon rivit upp himmel och helvete. Stackars A som hela tiden får sitta emellan.









2 Kommentarer:

Blogger Studiomannen

Jag hajar inte!

En sak som inte har med detta att göra. Snöade in på lite föryngringar av TV-program på min blogg. TV-kanalerna brukar ju rikta in sig på en tämligen ung publik. Definitivt de kommersiella kanalerna. Du som är i reklambranschen får gärna berätta lite om vilka målgrupper som är mer köpstarka än andra och hur en byrå resonerar inför kampanjer. För jag inbillar mig att 30-plusare borde ha mer flis att handla för än 18-åringar...

Bara en tanke. Inte en utmaning.

01 februari, 2006 17:14

 
Blogger deeped

Peter. Vanligtvis pratar man om 15-45 åringar som den tunga gruppen. Dock är vi flera fr a planners som inser att de riktigt stora pengarna finns bland 50+:arna som också är en oerhört stor grupp numerärt. Tipset är att fler och fler kommer att rikta in sig på produkter och marknadsföring inriktad mot de sk. babyboomers.

Grejen är dock att 50+:arna tar åt sig reklam som personifieras av mycket yngre personer (men inte för unga) medan yngre sällan kan identifiera sig med mycket äldre personer vilket gör att reklam helt enkelt görs för 25-30-åringar om den har en bred målgrupp.

01 februari, 2006 21:02

 

Skicka en kommentar