Deep|edition # 20060309






Blond?

Dagens citat:

Emma Johansson, ursprungligen från Vänersborg, är en av dem. Hon må vara ny i gamet men är inte rädd för att kritisera mer rutinerade modeller.
-Heidi Klum är inte snygg överhuvudtaget. [min fetstil] Jag gillar inte när saker och ting blir hypade, folk blir manipulerade av det, säger hon.


Nä, Heidi Klum är bara den bäst betalda fotomodellen i världen eller nåt. Det är nog bara hype...
Och det fortsätter:

-Mitt ansikte ligger rätt i tiden och jag är väldigt flexibel. Pryd ska man inte vara har jag hört, och det kan man inte anklaga mig för.


Herregud...









11 Kommentarer:

Blogger Christian

En flirt med porrbranschen.

09 mars, 2006 23:20

 
Blogger Desperate Dad

100 spänn på att hon är med i Big Brother 2007. BB är ju på gränsen i porrbranschen - eller har t.o.m. kanske redan klivit över.

10 mars, 2006 21:32

 
Blogger Daniel

Eh, att Heidi Klum är den bäst betalda fotomodellen i världen innebär väl per automatik inte att Emma Johansson måste tycka att hon är snygg?

12 mars, 2006 22:35

 
Blogger deeped

Svedin. För att vara journalist läser du riktigt dåligt... Emma J menade att Klum blivit "hypad" - hur hade Emma tänkt sig bli känd utan att bli just "hypad"? Klum må se hur hon vill ut men hon vet hur man ska utnyttja möjligheter. Emma J verkar vara rätt off på det måttet.

Lär dig lite PR. Eller förresten - gör det inte: då blir du ett enkelt byte för såna som mig och mina kollegor.

13 mars, 2006 00:26

 
Blogger Daniel

Jag förstår ändå inte. Kopplingen görs ju i text mellan hajp, utseende och lön. Och där hänger jag inte med, faktiskt. Att en person blir hajpad för sitt utseende och också får en jävla massa pengar för det behöver ju inte betyda att person faktiskt är snyggast i världen. Det betyder bara att personen är bäst betald i världen.

Men som du säger, jag kanske läser dåligt. Om man inte förstår ska man få fråga, tycker jag.

Lära mig PR... Jag har faktiskt också ett par poäng MKV i fickan. Men du kanske kan delge mig några kunskaper från livets hårda skola. Jag är ju fortfarande ung och oförstörd, som du vet.

14 mars, 2006 10:40

 
Blogger deeped

Åter igen - den lilla donnan menar att hon anser inte att Klum är snygg och att Klum enbart blivit hypad. Underförstått anser hon sig själv vara mycket snyggare. Problemet är bara - hur i helvete har hon tänkt sig att bli framgångsrik som modell om ingen ska hypa henne? Jag menar - hon anser ju att det är fel att "hypa" folk. Eller är hon månne en smula dubbelmoralistisk?

Ingen skulle jobbat fram Klum om hon inte har utseendet med sig, om hon inte hade möjligheten att faktiskt bli framgångsrik också på andra sätt. Uttalandet är helt enkelt både okunnigt, korkat och roligt.

14 mars, 2006 11:40

 
Blogger Daniel

I första stycket håller jag med dig helt och fullt. Framgång går hand i hand med hajp.

Som den värderelativist jag tror att jag är så är jag inte helt lika säker på att jag håller med dig lycka mycket i andra stycket.

Att visa sig osäker är en dygd.

14 mars, 2006 14:12

 
Blogger deeped

Allt är PR. I slutänden.

14 mars, 2006 15:37

 
Blogger Daniel

Ja, helt klart.

14 mars, 2006 16:02

 
Anonymous Anonym

Heeregud, ni väger och vänder och vrider en enkel mening. Emma tycker inte att Heidi Klum är snygg och det tycker inte jag heller och jag tror inte jag är snyggare för det. Jag är en vanlig svensson på över 40 år!!! Tolka inte så j...a mycket....plus att det är ju allmänt känt att tidningar kan ju vinkla som dem vill. Dessutom har jag sett Jaegermeister-reklam i Italien där Emma är modell. Jag tror den reklamen kostade 7 mille att göra, så....jag tror inte vem som helst kan få ett sånt uppdrag! Go Emma

22 maj, 2007 19:18

 
Blogger deeped

Sju miljoner? Det var billigt. And I should probably know...

22 maj, 2007 20:09

 

Skicka en kommentar