Deep|edition # 20060311






Schema

Fotbollsträningen avklarad. Satt och läste senaste Att:ention medan Solstickan sprang sig svettig. Det börjar bli en vana - halv tio lördagmorgon innebär numera att sitta på en hård träbänk i en gympasal på Klacken och läsa. Det gillar jag. Jag hinner läsa det där som annars inte hinns med. Visst, jag är rätt osocial gentemot de andra föräldrarna men so what? Jag har lite koll på när Solstickan gör bra grejer på plan.

Kroppen är trött. Från sjukdom till 120 % på jobbet. Presentationen gick utmärkt. Men jag fick slita för det, och AD-Anna slet för det. För La Bossa Nova är det här en hi-end-kund vilket gör att det blir extra knöligt att jobba fram en presentation. Men alla var nöjda.

Direkt från jobbet igår hämtade jag Terrorprinsessan och HS, och sen hämtade vi Solstickan som var på födelsedagskalas hos Cecilia (han och en annan kille var de enda killarna som var bjudna - han är populär den där Solstickan...). Direkt vidare till HS bästa väninna med man och barn för en middag med vin och konjak. Vi tog en taxi hem vid halv tio. Renaulten står kvar hos dem.

Barn och fru stupade i säng direkt. Jag kollade på "Showtime" som var en riktigt trevlig rulle. Drack lite vin till. Och vid halv tolv struntade jag i att se resten av "US Marshals" som jag ändå sett flera gånger utan jag gick och la mig.

Det är helg. Jag måste skriva ett par grejer. Men nu tänker jag gå och lägga mig och lyssna på musik. En halvtimme, cirka tio låtar.









1 Kommentarer:

Blogger Studiomannen

Ja, visst är Showtime helt OK.

Bortsett från den geniala tolkningen av åsnan i Shrek har Eddie Murphy slösat bort sin talang på alltför mycket bajs de senaste åren. Men Showtime är utmärkt.

Själv lät jag Landstinget handha min lördagkväll - och det där var väl en stämningsdödande replik? Det är OK. Är ju hemma igen.

12 mars, 2006 20:10

 

Skicka en kommentar