Deep|edition # 20050808






"Det heter faktiskt armborre"

Vad gör man som pappa när man känner sig en smula trist och fantasilös när det kommer till mat hemmadagar med kidsen?
Well - man fuskar. Och då inte att göra det enklaste eller att sätta dem i bilen, vinna popularitetstävlingen och köra till Donkan. Nej, man hittar på en fusk-Stroganoff. Jag vet visserligen inte hur man gör en vanlig Korv Stroganoff heller men den här är garanterat fusk - men jävligt god:

Korv (i det här fallet frukostkorv delad på längden och sedan på tvären)
Stek korven i lite margarin och olja.
Häll i en burk/förpackning krossade tomater
Kläm i lite tomatpuré
Kläm i ketchup.
Smaka av med salt, vitpeppar och torkad vitlök.
Om det är lite syrligt - droppa i lite sirap.
Servera med pasta.

Det rockade. Och mitt självförtroende när det gällde att utfodra kidsen blev lite bättre.

Vid bordet pratades det fisk. Fråga mig inte hur men kreativitet går uppenbarligen i arv - särskilt den där laterala något halsbrytande kreativiteten. Okej, deras pappa hjälpte till genom att mima en gädda som fiskar...

Bästa var ändå när Terrorprinsessan, trots både pappas och storebrors påpekanden helt allvarligt förklarar att

"det heter faktiskt armborre"









1 Kommentarer:

Anonymous Anonym

"[...] mima en gädda som fiskar..."? Av någon anledning ser jag Olinda framför mig....;p

08 augusti, 2005 14:47

 

Skicka en kommentar