Deep|edition # 20050818






Getingar, 8201 och Bloggportalsartiklar

Torsdag kväll. Snart har det gått en vecka. Jag spenderade halva bussresan hem med att försöka få tag på bröder som kunde ge mig svar på om det var möte idag eller inte. Uppenbarligen inte. Ordförande har ännu inte kallat till styrelsemöte. Förhoppningsvis är det i varje fall kräftskiva med RT90 nästa torsdag.

Roligt möte innan jag jagade efter 53:an. Mötet var med Ulrica och Richard som ska bestiga det 8201 meter höga berget Cho Oyu. Heimer & Company har ju tagit dem som pro bono-uppdrag - sen har jag jobbat rätt mycket extra med det. Det var läge att vi stämde av lite. Bloggen är igång och har rejäl skjuts och Ulrica kommer att vara med i Mix Megapol och förhoppningsvis på Nyhetsmorgon. Kul att höra att den kommunikationsstrategi som jag satt ihop fungerar klockrent. Och roligt att äntligen träffa Richard. Det rullar fort nu och vi måste se till att vi kan uppdatera bloggen även under tiden de är på berget. Satellittelefon, IPAQ (nej, Ulrica inte en iPod) och solpaneler är fixade. En snubbe i USA har ett system som enkelt ska hjälpa dem att uppdatera såväl bild som text. Jag har skissat en mediaplan som ska rulla framöver, bland annat kontinuerliga pressmeddelanden och liknande. Ulrica och Richard är positiva och förväntansfulla, nervösa och spända. Det är vi också sannerligen. Det är liksom ingen vanlig turistklättring som ska göra Ulrica till den första svenskan på Cho Oyus topp. Det är inte ovanligt att folk dör på såna expeditioner.

Mindre kul var att inse att den gode EklundBloggportalen ibland lovar mer än han kan hålla. Han bad mig skriva en artikel för sajten och var överväldigande positiv när han fick den - två timmar efter att han bett mig att skriva. Har den publicerats? Nix. Lite surt. Fast egentligen skiter jag i det. Jag är copywriter, jag tjänar pengar på ord. Bra nya artiklar har lagts upp. Jag gillar Isobels artikel, hennes förvåning över all medkänsla som hon mött i samband med att hon börjat att blogga om sin sorg efter hennes dotter Stella. Dock har "M" på Love-at-first-site missat att en "nollblogg" är en blogg utan kommentarer. Inte bloggar skrivna av personer utanför den lilla mediaankdammen.

Solstickan verkar ha blivit anfallen av en geting. När jag kom hem var han ledsen och alldeles innan hade han skrikit till och när han fått av sig brallorna hade han tre eller fyra stick i benet. Stackarn. Min dotter har fortfarande plåster över hela hakan efter fredagens krasch i barnlandet på Aqua Nova. Det hindrar henne inte att försöka att hoppa jämfota uppför trappan.









2 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Jämfota UPPFÖR trappan är en bedrift. Kudos till henne!


"Dock har "M" på Love-at-first-site missat att en "nollblogg" är en blogg utan kommentarer. Inte bloggar skrivna av personer utanför den lilla mediaankdammen. " -
Det roliga är att mediabloggar ofta dessutom är nollbloggar, eftersom de saknar kommentarsfunktionen. Fast hade de det, så skulle de väl svämma över med kommentarer. Oh well.

18 augusti, 2005 20:15

 
Anonymous Anonym

Men han uppdaterar inte så ofta kanske, så din artikel kanske kommer med tiden?

Annica

19 augusti, 2005 15:39

 

Skicka en kommentar