Deep|edition # 20050829






Rantings in the night

Glad i sinnet tänker jag: "Kanske skulle man ta och skriva ihop några postningar på Researcher.se eftersom de närmaste dagarna kommer att bli fyllda av en massa annat jobb". Och vad möts man av? 200 jävla kommentarsspam på mindre än en timme.

Och inte nog med det: jävla uppfuckade datorn tappar konstant nätkontakten! Efter diverse svordomar, dubbelkollar av wifi-router, BB-modemet och tio omställningar av nätverksinställningar både på längden och tvären så ger jag upp. Inser att det måste vara jävla helvetes Norton-skräpet som helt enkelt fuckar upp alltihop och stoppar nätet. Så bort med det.

Nu blir det lite surfning utan anti-virusprogram tills jag hittar installationsskivan och ominstallerar skräpet (jag har ju betalt för skräpet). Det är som att knulla utan skydd jag vet men vad ska jag göra liksom (nej darling Fretardo - det finns inga Norlevo för datorvirus ;))?

En N|. utan nät är som en Porsche utan bensin, en utekväll utan alkohol eller Madonna utan... äh... nu blev det invecklat... I vilket fall - nu funkar det. Och jag har tappat lusten till whatsoeverskrivapostningaromreklam.

I övrigt har jag läst ett och ett halvt kapitel ur "Harry Potter och de vises sten" för Solstickan. Det är kul. Inser att det är rätt mycket roligt som man måste vara a) kunnig i engelsk stiff-kultur b) ironismittad och c) ordälskare för att förstå. Det sista funkar för Solstickan.

Sen har jag suttit och tittat på en HS som farit runt och förberett Ladies Circles årsmöte som ska avhållas här. Tio kärringar ska dricka skumpa, vin och hålla årsmöte... och inte kan jag ens fly. Kan de inte skaffa lokal? Vi i RT90 har ju gjort det - ett gammalt bokmagasin som nås genom att gå genom ett parkeringsgarage. Vi är både underground och subkulturella...

Imorgon har jag en presentation för vår största kund. Igen. Den här gången gäller det de två breddkoncepten. Jag har ingen aning när och jag har struntat i att ta upp jobbdatorn och göra klart presentationen. Det får bli imorgonbitti. Efter att jag gått upp och rakat mig. Det har jag inte gjort på två veckor och jag är glad att jag inte visat mig ute bland folk - de skulle försöka skjuta sönder min väska i handen på mig och sedan skrika "Terrorist. Muslim. Al-quaida." åt mig.

Det är sådär jobbigt långt att det kliar - om man vill kan man försöka att stå ut och sedan har man helskägg. Det hade jag i gymnasiet så jag struntar i det. Men jag tror att jag fortsätter att driva goathien - vill se hur långt jag orkar ha det innan nån börjar fundera om det är dags för vilohemmet och lite schysst psykofarmaka (som om jag inte åt det redan...).

Jag har bytt musik i iPoden. Jag är en smula allätare om man säger så: nu har jag tröttnat på diverse house-tolvor, Oakenfield-livemixningar och skumma jox jag hittat lite här och var utan nu är det fr a Arch Enemys nya platta Doomsday Machine som gäller. De har visserligen blivit lite mesigare på senare tid men nåja. Det svänger.

Nu är det dags att sova. Tror att HS har slocknat - orkar inte med en Stürm und Drang-natt till med framtidsdiskussioner, "hur ska vi göra med barnen" och "du får dra i det här". Jag är strateg på arbetstid - inte i mitt privatliv.

Avslutar med lite stulen poesi:

Beware the beast of man
For he is the devils pawn
Alone among gods primates
He kills for sport, lust or greed

The sacred scrolls…
The truth unfolds…

Shun him… or become like him
Shun him… the beast of man

"Beast of man" med Arch Enemy









1 Kommentarer:

Anonymous Anonym

haha! men det måste finnas någon slags motsvarighet till Norlevo även för datavirus.

30 augusti, 2005 21:47

 

Skicka en kommentar