Deep|edition # 20050915






Så djävulskt trött

Jag åkte hem. Stannade på sushiplacet och köpte en stor och en liten. HS låg i badet när jag kom hem, doftljus och Carola (!) på bandaren.
Jag käkade och läste lokaltidningen i lugn och ro, satte på kaffe och la mig i soffan. Bryskt uppvaknande av att HS drog på "Genom eld" på full volym. Jag duckade instinktivt och väntade bara på att en blomma skulle komma flygande.
Hon skrattade och var lycklig när hon kom ner. Hon hade dansat naken i badrummet.

Det är bra att hon börjar förstå att hon måste ge sig själv tid.

Hon käkade och jag drack kaffe. Så skönt att bara vara. Jag är utpumpad av allt i privatlivet och av att samtidigt ha en arbetsbelastning som inte är av denna världen. Vilket ju är kul - vi jobbar inte längre för överlevnad utan för framgång.

Har också pratat med expeditionen två gånger idag. Problem med Ipaqen. Pratade med H på Explorersweb eftersom TT är i Amazonas. Men inget som vi föreslagit har funkat. Det snöar i Tibet. De har tråkigt.

Idag tänker jag köra en low profile och inte jobba. Behöver fylla på batterierna. Behöver skapa plats för kreativitet. Just nu känner jag mig helt tom på nya idéer men jag vet också att en time out, om än bara en dag, ger nya krafter.









1 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Fint inlägg med många bottnar. Känner igen mig. Jag som trodde du bara var en surgubbe.

17 september, 2005 17:39

 

Skicka en kommentar