Deep|edition # 20051004






Kopia

Jag ska gå och lägga mig. Alldeles strax. Snart. Ska bara.

- ladda över de grejer jag gjort till morgondagens presentation. Visio är min kompis. Powerpoint är mitt otium.

Jag har inte gjort tillräckligt. Men det tog liksom bara stopp. Så klart glömde jag papperen på jobbet när jag fick lov att jaga buss. Så det är nog en del av förklaringen. En annan kan vara att jag redan idag fixat klart en annan presentation - det finns en gräns för hur kreativ och pedagogisk (i skön förening) jag kan vara.

Det blir en stressig morgondag. Halv nio är det kundmöte. Där jag ska presentera ett helt nytt koncept. Klockan elva senast måste det vara klart eftersom vi ska åka till Mora för ett annat kundmöte. Där ska jag presentera ett förslag på fortsatt samarbete. Till det har jag inte hunnit göra så mycket. Det lutar åt att det blir arbete i bilen. Undrar hur lätt det är att göra slides i en bil som åker i full careta för att hinna i tid?

På onsdagkväll är det bowling och middag med studenterna och mentorerna. Jag funderar över hur jag ska ta mig hem. Eller om jag ska ta och slafa på kontoret. Mindre mysigt iofs men ändå. Och torsdagkväll är det RT. Jag måste ta tag i mitt ordförarskap i den illustra kommitén för Barbara Cup. Jag som knappt kan stå på ett par skridskor, än mindre försöka att få en bandyboll åt rätt håll. Det blir nog bra det.

Är det någon som har lust att köpa femtio timmars flextid förresten? Jag behöver pengarna och någon ledighet har jag inte tid att ta ut. Jag tycker man borde kunna sälja flextid och icke uttagna semesterdagar på Tradera. Eller åtminstone på Blocket. Fan vad flis jag skulle tjäna!



Dags att kopiera över kvällens jobb till USB-minnet. Stänga av. Borsta en tand eller två - vilket får mig att tänka på att Solstickan håller på att tappa sin första tand, och jag har insett att jag har en fobi - lösa tänder. Jag klarar inte av att se på honom när han vickar på den lösa tanden. Det går bara inte. Stackarn som är så stolt. Men jag ska se till att han får en present när han tappat första tanden. Han håller på att bli stor. Det blir en ståtlig man. Sannerligen en riktigt kvinnotjusare med ett varmt, snällt hjärta. Redan nu hänger flickorna runt honom på fritids.

Kopiera var det. Logga ner. Borsta tanden. Lägga mitt trötta huvud på en blommig kudde. Sova i fem timmar eller nåt. Godnatt.









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar