Deep|edition # 20051001






De tilltufsade barnbarnen till frikyrkan

Tomas Andersson Wij på morgon-TV. Som vanligt oerhört bra. Saknar vår mejlkontakt. Jag tappade bort hans adress i samband med någon hårddiskkrasch. Det är en person jag känner att jag skulle kunna vara vän med. Vi har ungefär samma bakgrund, och är två av de tilltufsade barnbarnen* i frikyrkan. Vi träffades snabbt en gång - jag skulle ha mitt största gig med Ondskamässan på Rock for Moc och Tomas hade precis spelat.







* Man räknar oss i generation X till barnbarnen till de som skapade den svenska frikyrkligheten. Vi är uppvuxna i en frikyrka där våra föräldrar växt upp eftersom våra mor/far-föräldrar byggt upp församlingarna.









5 Kommentarer:

Blogger Nils Kaiser

När jag hade läst ditt var jag tvungen att lyssna på TAW. Första skivan jag hittade hemma var Ebeneser. Där är jag särskilt förtjust i Sjung Inga Fler Sånger Om Kärlek.
Oj, va bra Tomas Andersson Wij är. Hans musik betyder väldigt mycket för mig. 12:e oktober kommer hans nya TAW.

01 oktober, 2005 12:35

 
Anonymous Anonym

min vän - snälla pinga nyligen - annars kan jag ju missa saker ;)

krampårej

01 oktober, 2005 20:07

 
Blogger crrly

Åh, han verkar så bra och så klok. Har inte hört så mycket men lite grann. Och en intervju på radio. Tyckte mycket om det han sa då.

Guds barnbarn, j-t bra bok. Läst?

02 oktober, 2005 12:48

 
Blogger Mattias

Om du mailar mig kan du få hans e-postadress för att återuppta kontakten.

05 oktober, 2005 00:39

 
Blogger Christian

Den landade på hallmattan i går. Hans nya album. Signerat. Ska ägna dagen åt att jobba och lyssna på skivan.

12 oktober, 2005 09:19

 

Skicka en kommentar