Deep|edition # 20060113






En vardaglig betraktelse över ett vardagligt liv

Igår fick jag reda på att La Bossa Nova då och då läser den här bloggen. Det fick mig att fundera om jag kan fortsätta skriva direkt från hjärtat eller att jag kommer att censurera mig mer. Å andra sidan - jag har kört konceptet "Livet-är-en-öppen-bok" även IRL så varför skulle jag?

Imorse lämnade vi Renaulten hos fordonsdoktorn. HS hämtade den vid halv två. De hade skruvat fast avgassystemet - det satt i redan trasiga fästen så de fick de byta ut. Tyvärr måste vi in med den igen eftersom det var bussningar som behövde bytas. Jag funderar på att ringa bilhandlaren och fråga vad som egentligen ingår i tre månaders garantin.

Käkade lunch med Advokaten, en RT-broder, och Sumpa, en fd RT-broder. Rådhuskällaren och pocherad lax. Fina fisken verkligen. Ett trevligt avbrott. Jag, Advokaten och Mediasäljaren är ansvariga för klubbens evenemang Barbara Cup. Om en månad. Hej och hå - tre blåbär när det gäller såna tillställningar. Men det ska nog gå med lite vilja och vaselin. Dagens kommitémöte blev dock intet eftersom Mediasäljaren var i Sälen och förlustade sig.

När HS hämtade Solstickan var han kokhet och hade gått och beklagat sig. Han ville hem och sova. Han har åkt på samma skit som sänkte Terrorprinsessan i helgen. Stackarn. Den där taniga kroppen klarar inte feber något bra. Imorgon delar vi på dagen - eller snarare: HS jobbar sin halvtid och jag jobbar hemifrån, och sen åker jag in till byrån för att träffa vår datortekniker. Det ska förhandlas nytt kontrakt.

Jag hann in på Svensk Kass(a)service och hämtade mitt nya körkort också. Det var inte direkt något kort som man stolt kommer att flasha med. Usel bild - jag ser snäll ut. Snacka om falsk marknadsföring.



Andra bloggar om: , , , , ,









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar