Deep|edition # 20050814






Att vinna valet

Mycket politik nu.


Morian, Axner och Pierre mfl har startat en blog för att stoppa den borgerliga alliansen: Motallians.se. Som tidigare sosse och numera tillbaka i min sköna värld av politisk vildhet kan jag tycka att det är dags att borgerligheten får dra lite. Det är som i cykel - alla måste jobba lite och dra i uppförsbackarna. GP behöver avgå och spika på sin herrgård och sossarna få någon verklighetsförankring här och nu. Men det är ett trevligt sätt att använda bloggformatet.


En annan som tänker förändra världen är skådespelaren Christopher Walken. Hans kampanj för att väljas till president 2008 har dragit igång med en omåttligt trist webbsida.


Det visar sig också att kd försöker att få med sig Linda Skugge:

Jag fick ett mail från Kd:s Maria Larsson. Hon (och Inger Davidson och Joakim Pettersson) vill träffa mig och snacka familjepolitik. Hon tycker att jag "har en förmåga att sätta tummen mitt i prick på problem och lösningar". Ja det håller jag sannerligen med om.
Men tyvärr är jag nödgad att tacka nej. Jag hinner inte helt enkelt. Hade familjepolitiken sett annorlunda ut så hade nog min vardag gett mig mer tid.



Självklart är Erik Stattin snabb att fightas:

Linda Skugge skrev idag: Hade familjepolitiken sett annorlunda ut så hade nog min vardag gett mig mer tid, apropå att hon blivit inbjuden av Kd att diskutera familjepolitik - a match made in heaven. Alla initiativ som hindrar Linda Skugge att få mer fritid är hedervärda.




Samtidigt ser jag Broken Arrow och det är frågan om Volvo gillar att psykopaten tänker köpa fem procent av Volvo och leva gott på att han är med och tillverkar världens säkraste bilar.









2 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Enligt en kommentar på vår blogg Filmomat ska Walkens kampanj vara en bluff. Men det återstår väl att se hur det egentligen ligger till...

14 augusti, 2005 23:34

 
Anonymous Anonym

Men ändå. Jag gillar tanken på Christoper Walken som president. Alltså, rent ytligt.

15 augusti, 2005 13:24

 

Skicka en kommentar