Deep|edition # 20050809






En liten ointressant rapport om dagen idag

Godmorgon vänner. Den här morgonen började med att jag var tvungen att fixa kopplingen mellan datorn och TVn uppe. Terrorprinsessan skulle se den japanska rip-off-versionen av Den lilla sjöjungfrun. Nu känns huvudet tungt eftersom jag somnade först vid halv tre. Jag måste verkligen börja vända dygnet rätt - snart måste jag också gå till bussen redan tio i sju.

HS jobbar halvdag idag vilket innebär att hon planerat upp eftermiddagen åt mig. Sopstationen ska besökas, köksluckorna ska moddlas och poolen ska packas ihop. Jag behöver aldrig vara orolig att inte få det långsamt.

Igårkväll städade jag bland CD-skivorna (och lyckades krascha övre CD-inkastet). Solstickan försökte att räkna alla men gav snart upp. Jag behövde i varje fall leta reda på Whipped Cream "Horsemountain" och lägga skivorna i rätt fodral. Att ha med sig skivor i bilen innebär att det blir oerhörd oordning med vissa fodral där det ligger tre-fyra skivor i varje.

Nån som sett min "Bagsy me"-skiva? Det var den enda som verkar ha kommit bort.

Sen blev det romantik, sentimentala klumpar i halsen och svenskhet för hela slanten. Även idag blir man lite fånigt mjuk i kanten när supertrion Emma, Kajsa och Yannick intervjuas och Patrick Ekwalls perspektiv där han hoppades att Nousianens ande skrattade gott i sin himmel kändes så rätt.

Via mail håller jag och Ulrica på att försöka hitta ett bra sätt på vilket vi ska kunna uppdatera 8201-bloggen när de är på berget. Hetaste tipset just nu är att sätta in en telefonsvarare på något icke-använt nummer dit hon och Rickard kan ringa in sina rapporter så publicerar jag eller Pernilla dem.

På tal om musik - på 8201 har jag satt nicknames till mig och Pernilla: Ground Control och Major Tom... Något musiknördigt...

Fan, vad jag är trött! Jag vill sova...









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar