Deep|edition # 20050819






One down two to go

Ett möte klart. Slutmöte om en strategidraft. Gick bra trots att det inte gick att få tag på kaffe, La Bossa Nova körde ett långt kundmöte i fikarummet. Allt på grund av att vårt lilla konferensrum är belamrat för fotografering.

Nu är det lunchmöte. Ett rätt underligt sådant lär det bli. Och sen möte med stor kund om nya lines. Det brukar inte vara några enkla möten om man säger så. Men trevliga. Jag gillar den här kunden. Jag gillar folk som inte är by default helt enkelt. Jag vill ha motstånd, kreativ kamp.

Två gånger den här veckan har jag fått mitt ego polerat. Dels direkt och dels indirekt. Det sägs om mig att jag är intelligent och jävligt duktig på det jag gör. Även om jag redan vet det (visst är jag omåttligt dryg?) så är det alltid skönt att höra att min upplevelse delas av andra...

Jag har Svarta Faran idag eftersom jag lovat att åka hem lite tidigare. Vi ska på grillmiddag ikväll. Knappast någon hejdundrande fest, mer småbarnspar som grillar, dricker lite vin och sedan cyklar (nästan rakt) hem. Men va fan. Grillat är gott. Paret vi ska till är rätt så trevliga. Jag överlever det.

Till lördag kommer svärföräldrarna med en riktig säng som Terrorprinsessan ska sova i. Nu är själva småbarnstiden nästan slut - när Växa-sängen åker ut börjar en ny era. Samtidigt är det så lätt att glömma bort att Terrorprinsessan faktiskt bara är 3,5 år. Hon är stor både till växten och till intellektuell utveckling. Och söt är hon. Den tjejen kommer att i långa rader förvrida skallen på män.

Dagens musikval i urval:
My Demonic Side Backyard Babies
Pain Killer Backyard Babies
Gimme Gasoline Blue Crow Men
Hang Over City Blue Crow Men
Budda is a Girl Buddaboys
War The Cardigans
A Good Horse The Cardigans
Lost to Apathy Dark Tranquility
Cathode Ray Sunshine Dark Tranquility
Song For Anna Elin Sigvardsson
Insanity's Contagious Entombed
I Want you Eva Dahlgren, Roxette, Ratata
Stumble Blindly Evelyn Grace
The Silence Evelyn Grace
Fading Like a Dream Fleshquartet
Hopeless Case of a Kid in Denial Hellacopters
Österns Röda Ros Imperiet
Höghus, Låghus, Dårhus Imperiet
Smash it Up International Noise Conspiracy
She's Having a Baby The Knife
You Make Me Like Charity The Knife
Chemical Lambretta
We Got a Better Beat Lovekings
Gods of Rapture Meshuggah
Shut your Mouth Pain
Liberation Frequency Refused
Only the Fakes Survive Sahara Hotnights
Existence Thomas Rusiak feat. Titiyo
Alla Vill Till Himlen PLP
Achtung X Tyskarna Från Lund
Love Song No.9 The Wannadies
Just Can´t Get Enough The Wannadies









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar