Deep|edition # 20050830






Snodda frågor

Eftersom jag tagit en paus i jobbandet så snor jag några bra frågor från Wiz:

Vad har du för bakgrundsljud just nu?
Jag hör damerna i Ladies Circle diskutera något på nedervåningen, videon som surrar och ljud ifrån det öppna fönstret. Och det vanliga pipandet, tjutandet och susandet från min tinnitus (från? Av kanske är mer rätt.)

Vad finns på väggarna i rummet du sitter i?
En jäkla massa hyllor. Bokhyllor med studielitteratur från både HS och mig. Hyllor med scanner, datatillbehör, cd-rskivor, tidningar etc. Mitt medlemsintyg från Round Table, min och HS vigningsbrev, den sk "prästspegeln". De sistnämnda ska ner när vi orkar sätta upp ytterligare en hylla. Det finns också ett 50x120 cm fotografi på en hand som håller i en manet. Jag tog bilden någon gång i mitten av åttiotalet. Och en teckning som jag snodde av en arbetskamrat på avd. 92 Psyk. Västerås eftersom den var sjukare än något våra patienter lyckades skapa. Mitt i alltihop har HS lyckats placera ett ortodoxt kors (sara, du vet ett sånt som finns i Stiftgårdens kapell - men mycket mindre såklart)

Hur lång tid tar det att skriva en bok?

Antagligen längre än jag har tålamod till. Åtminstone har det varit så hittills.

Är tidsresor möjliga?
Gör man inte en sån varje gång man öppnar en bok, minns en händelse eller tittar på fotografier?









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar