Deep|edition # 20051004






Introverta pretton?

Är det ett tecken på att man blivit gammal när man mest är glad att slippa leva ett sånt liv som Joakim lever under Bokmässan (Dag 1, Dag 2, Dag 3)? Eller visar det på en sorts Yoda-aktig visdom om alltings flyktighet? Allt jag i år läst om bokmässan visar på ett månglarspektakel med tunn fernissa av kultur. Jag tror inte att boken kommer att dö på grund av digitala media utan på grund av sin egen branschs introverta prettonödighet.

Jag har klarat av dagen idag. Det har till och med gått riktigt bra. Men jag meddelar mer genomtänkta, och förhoppningsvis mindre bittersura, meddelanden efter att jag låtit Phillip Boa söva mig under bussresan hem till bruksstaden.









4 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Surt sa räven?? Det var i o f s min första B&B, men jag tyckte att det var himla kul. Visst finns där många månglare i templet, men också goda möjligheter att berika sig. Fast Jan Guillo, Lasse Eriksson och Torgny Lindgren kan jag nog vara utan ett tag. De dök upp i snart sagt varenda monter.

05 oktober, 2005 13:00

 
Blogger deeped

Nejdå inte alls. Det var mer en reflektion utifrån Diagnos' och kulturbloggandet från Bokmässan. Det var i princip bara fest och ingen litteratur. Det gör en gammal man trött :)

05 oktober, 2005 13:02

 
Anonymous Anonym

jag skojade bara lite med dig. Vi kan väl säga att jag och Johan inte hade alls samma bild av mässan. Väldigt lite fest och väldigt mycket "Jodå, bankomatkön ligger åt det hållet" och "får jag bjuda på en kopp kaffe" för min del.

05 oktober, 2005 13:59

 
Anonymous Anonym

För medie/författarfolket var det bara fest. Det är bara vanligt folk som bryr sig om litteratur nuförtiden. Antagligen för att de inte får gratisvin. Det är en sanning ingen vill erkänna.

06 oktober, 2005 22:50

 

Skicka en kommentar