Deep|edition # 20060218






Jävla PRO

Ett gäng besvikna sexåringar är inte att leka med. PRO hade bokat upp gympasalen för att spela boule, där Solstickans fotbollslag tränar varje lördag förmiddag. Ingen hade berättat det för Forssas ledare så inse hur besvikna killarna var när det bara var att vända.

Snart måste jag börja packa och fixa köket. Solstickan börjar bli otålig att åka söderut. Det har snöat hela natten. HS, svärmor och svågerns fästmö är på dagspa. Morfar och Terrorprinsessan ska ha mysmorgon.

Gårdagskvällen var OS, pizza och mys. Vi låg och läste instruktionsboken för Harry Potter 3-spelet. Sen hörde jag efter någon timme att Solstickan var uppe och rörde på sig - han hade svårt att sova så han fick läsa tills han somnade.

Sent igårkväll - bitterljuva minnen. Sorgsenhet av något som kunde varit. Sånt är livet. Dags att bryta upp från det som var och gå vidare.









5 Kommentarer:

Blogger Studiomannen

Det gör de ju aldrig. Men det går att trycka ner dem. Ibland av ren tillfällighet, ibland med åratal av terapi. Ibland med sprit.

Det sistnämnda är dock ett riktigt chansartat spel...

Trevlig helg!

18 februari, 2006 13:37

 
Blogger Batbut

tycker mig ana en viss disharmoni, jag trodde det var lite på G igen. Eller är jag som vanligt ute och cyklar?

18 februari, 2006 14:45

 
Blogger deeped

Prosit. :)

19 februari, 2006 13:14

 
Blogger deeped

Sandra. Du måste göra något åt den där förkylningen :)

19 februari, 2006 13:27

 
Blogger Studiomannen

Excreto ergo sum.

19 februari, 2006 13:27

 

Skicka en kommentar