Deep|edition # 20050819






Nä du - ålder är det inte

Sigge kopulerar (jag vet vad det betyder ok?) med sin ålder... 31 år. Det är ingen ålder - det är ett tillstånd. Själv ser jag vissa logiska förklaringar. Man blir mer logisk när man blir äldre. Tror jag.

1. går till papperskorgar på stan o slänger skräp, aldrig på gatan.

För barnens skull. De är miljömedvetna och ser varenda skräp som finns på marken. Jävla dagis...
2. köper två ketchupflaskor, två paket spaghetti, etc, så att det ska finnas hemma

För barnens skull. Inse katastrofen om ketchupen skulle vara slut!
3. lyssnar allt mer sällan på musik när man jobbar. Blir svårt att koncentrera sig.

Beror på att hörseln blir sämre och sämre, eller att man har för kass musiksmak.
4. tycker det är lärorikt och underhållande med P1

Det handlar inte om ålder - det handlar om trendelitism.
5. tycker det är jobbigt när nån zappar mellan kanalerna i reklampausen, hellre se reklamen i reklampausen, blir för oroligt annars

Personligen anser jag att reklamen är det viktigaste på TV. Men det är ju jag...
6. kommer till tågstationen en kvart innan tåget ska gå, för att det inte ska bli stressigt

Det beror inte på åldern - det beror på min noja över att behöva åka någonstans.
7. söker allt mer sällan upp speglar på offentliga toaletter för att kolla hur man ser ut

Kan ju också bero på att man oftast är på en offentlig toalett på grund av barnens "jag är kissnödig"...
8. dödar aldrig insekter, hanterar bin & spindlar försiktigt när de ska ut ur fönstret

Sigge din jävla buddhist. Själv dödar jag insekter med illa dold psykopatisk förtjusning. Särskilt feta flugor tränar jag smashar på.
9. tycker att sova till kl 10 är att "sova ut"

Det är ju det...
10. sitter allt oftare och muttrar under TV-nyheterna

Jag har alltid datorn på och läser nyhetsfeeds samtidigt som nyheterna vilket innebär att muttrandet kan komma från flera håll.
11. avsevärt mindre social

Det är ju självklart. Man har ju blivit far.









2 Kommentarer:

Blogger Dick Sundevall www.magasinetparagraf.se

Jag ser inte ordet "ålder" nånstans i mitt inlägg, det står bara "nånting har hänt"!

19 augusti, 2005 13:20

 
Blogger deeped

Re Sigge
Det stod i RSS-feeden. "31 år. Något har hänt."

19 augusti, 2005 15:06

 

Skicka en kommentar