Deep|edition # 20050916






Börjar med en cigg och en kaffe

Det är fascinerande att se hur Garbergs lyckats att lyfta kyrkovalet. Jag har aldrig sett så många artiklar om Kalle Anka-valet som nu. Det som de flesta tyvärr missar är att den som är sexton år fyllda får rösta - det är för fan historiskt.

Själv tänker jag inte göra det. Jag känner kyrkan alltför väl för att ens ha ett uns av hopp om förändring.

För övrigt har Simple Minds-suget gått över i Joy Division/New Order-vegeterande. Å andra sidan behöver jag ju inte name-droppa eftersom Fretardo verkar slutat läsa min blogg :)

HS var på LC igår. Yoga stod på programmet. Hon söker något att hålla fast vid. Hon söker något som kan hålla ihop den snabbt krackelerande själen. Skillnad mot vad jag gjorde - jag släppte snarare det som jag trodde på, valde att ge space åt själen att gå sönder. För att sedan sakta bli hel igen. Hårdare men helare.

Snart har jag läst ut "Illusionernas bok" - hur går det för dig Maria? :)

Och nu är jag på jobbet. Ska försöka komma igång. Bekämpar tröttheten, känslan i bröstet av produktivitetskramp. Börjar med en cigg och en kaffe.









1 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Oh no! Jag har INTE slutat läsa din blogg!

02 oktober, 2005 23:37

 

Skicka en kommentar