Deep|edition # 20050916






Fredagsfyra

Tar en Fredagsfyra innan jag drar iväg hemåt med Trafficen, som är överpackade med prylar inför OmForm på måndag. Själv har jag läst ett par hundra sidor artiklar och skrivit ut ett par hundra till för att researcha inför pitchjobbet. Vi har gjort totalskumma tees att ha på oss på tisdag:



Förutom på en av oss som på blå botten har taglinen: "But I prefer Sugar in my Latte".

En fyra var det ja:

Tema: Samlingar

1. Vad samlar du på och hur stor är din samling?

Egentligen samlar jag nog inte på något så där medvetet. Det är liksom inte strukturerat samlande utan bara ett beteende. Typsnitt är väl en sak - närmar mig 4000 stycken olika skärningar. Självklart är det väl böcker fast det är liksom som det är. Antalet är sju överfulla Billy.

2. Varför samlar du?

Som jag sa. Ingen aning. Jag är inte ens säker på att jag samlar. Det känns snarare som att jag samlar mig saker.

3. Vilken favoritpryl kan du inte göra dig av med?

...eftersom jag är extremt digitaliserad så är det väl snarare så att prylarna gärna ska bytas ut efterhand...

4. Vilken pryl ångrar du att du slängt?

Ingen. Är det borta så är det. Slängde exempelvis en hel låda med "Bill och Ben"-pockets förra veckan. Sånt är livet. Jag lever i kommersialismens hjärta liksom.









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar