Deep|edition # 20060105






En förmiddag i januari

Hm... texten tog inte så lång tid att skriva. Eller - snarare: den är skriven och nu petar jag i den. Funderar över vad som är bäst: din vardags behov eller dina vardagsbehov. Problemet är att "vardags behov" innebär att hjärnan måste tänka efter en stund och det gör texten lite konstig. Å andra sidan är det snyggare när det handlar om produkter som man medvetet väljer.

Jag är duschad och ringklockan ligger på byrån, med utslitna batterier. Min iPod uppdateras eftersom jag senare ska städa toaletterna, och det är så tråkigt att jag åtminstone behöver lite schysst musik.

Jag har hittat en guldgruva när det gäller musik. Download.com. Osignade artister - det är lite som de där godisarna som alla käkar i Harry Potter-böckerna: man vet inte riktigt vad man får för något.

Bästa låttitlarna i min iTunes:
Primitive (the Way I Treat you) Ambulance Ltd
One Up for the Dying Anders Manga
More Seratonin... Please Apoptygma Berzerk
I Bet You Look Good On The Dance Floor Arctic Monkeys
Breath Of Ghosts (143 BPM) Assemblage 23
Bela Lugosi's Dead Bauhaus
Should I Call you Jesus Billie Myers
The great indoors people Embassy
Bring on the lettuce Factory of Angst
Kommer du hit igen så dödar vi dig Frederick Fleet
Serial Killers Don't Kill Their Boyfriend Front 242
Born Dead Buried Alive Hypocrisy
Hit Me with Your Rhythm Stick Ian Dury
Jesus Came Driving Along The Leather Nun
Jesus Built My Hotrod Ministry
Sunday (The Day Before My Birthday) Moby
Lying is the most fun a girl can have without taking her clothes off Panic At The Disco
2 White Moths and a Black Cat Phillip Boa & The Voodooclub
Where Is My Mind? Pixies
Monkey gone to heaven Pixies
Jerry Was a Race Car Driver Primus
Refused Are Fucking Dead REFUSED
I´d rather drink than talk Sator
Samaritans Never Prosper Showroom
Some Girls Are Bigger Than Others The Smiths
Drunken Butterfly Sonic Youth
Mom I Gave The Cat Some Acid Sonic Youth
Slack Motherfucker Superchunk
Now I Wanna Sniff Some Glue Whale

Nu ska jag peta lite mer i texten.




Andra bloggar om: ,









5 Kommentarer:

Blogger Helena

Jag röstar för "din vardags behov". Som "mjölk från hemifrån" ungefär (om du hängt med i det vi gör för M***o). Konstigt men intelligent.

05 januari, 2006 12:44

 
Blogger deeped

"från hemifrån" är verkligen mer konceptuellt än rätt svenska ;)
För min del har texten helt ändrat karaktär vilket gör att det istället blivit "välbefinnande i vardagen" :D

05 januari, 2006 12:54

 
Blogger helena

Jag känner genast att jag är målgruppen för den där produkten. Välbefinnande i vardagen, det är väl det livet går ut på?

05 januari, 2006 14:19

 
Blogger crrly

Heh. Hade inee blivit förvånad alls om "Dina vardags behov" hade gått segrande ur striden, inte för att det är du som skriver utan för att jag har mina fördomar om reklambyråer och korrekt svenska! ;D


Välbefinnande i vardagen är ju dessutom en snygg allitteration, sånt gillas.

05 januari, 2006 17:48

 
Blogger crrly

"inee", suck. Mitt fåfänga försök att variera mina ack så vanliga "itne"!

05 januari, 2006 17:49

 

Skicka en kommentar