Deep|edition # 20060220






Tärnabytjurskalle

Det är något speciellt med de där människorna från Tärnaby:

– Låt mig sura ett tag, det behöver jag, men jag hoppas att jag under kvällen kommer över den här missen. Kanske, kanske kan jag känna mig lite nöjd också, säger Anja Pärson.
Hon fruktar dock att det kommer att vara precis samma underlag i dag.
– Det finns en viss risk för det och då kan nog folk springa ikapp oss i backen. Samtidigt kan jag vara rätt snabb när jag är sur, säger Anja Pärson.
Och ler. Faktiskt för första gången sedan hon gick i mål som bronsmedaljör.


Inse att det här är grunden till storheten både hos Stenmark och Pärson - envisheten och tjurskalligheten. Jag tycker det är charmant.


Källa: Aftonbladet: Arja Pärson firar bronset









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar