Deep|edition # 20050902






Fredag morgon. Allt är aldrig under kontroll.

Igårkväll var förståa gången jag hade tid att sätta mig och läsa bloggar. Och jag började fundera vart darling Fretardo tagit vägen eftersom det inte kom några uppdateringar på Bloglines. Gick till hennes blog och insåg att hon orerat på som vanligt. Jävla Bloglines - tappa bort något oviktigt och inte mina favoritbloggar!

Gårdagskvällen innebar inget mer än softning och försök att komma ikapp i feed-läsningen. Och en låg, blå känsla. Som jag trodde var det kört att få plats i sin egen säng så det blev Terrorprinsessans - och vid fotändan låg hennes käpphäst som också inkluderar ljudeffekter när man rör den (nåt gyro-tekniskt) vilket innebar att hästjäveln har gnäggat, frustat och galopperat så fort jag rört mig inatt. Och inte fan orkar jag flytta på den.

Idag ska HS till läkaren. Antar att hon blir sjukskriven. Själv ska jag försöka att skriva 4-5 pressmeddelanden:

8201m.se - idag åker de. Tyvärr har Ulrica glömt att vidarebefordra kontaktlista. Får försöka att ringa henne om en halvtimme och hoppas att de inte hunnit iväg ännu. Det är faktiskt lite nervöst även för mig som står på fast mark och kvar i Sverige. Ulrica är förkyld vilket knappast är bra när man ska kliva omkring på 8000 meter över havet.

OmForm - snart drar det igång. Gästerna är Jocke Jonason, reklamkändis efter att ha skapat Paradiset och Diesel Jeans reklamkoncept. Per Holknekt som är marknadsförare av Odd Molly och känd från första versionen av BB liksom att han är gift med Victoria Tolstoy. Marie Dimberg som är manager för Roxette, Gessle, Miskovsky etc. Volvos konceptbil gjord av kvinnor är också med liksom en rejäl designutställning med unga formgivare och modeskapare med rötterna i Dalarna.

För övrigt är jag just nu glad att jag inte har någon maskin som mäter mina stressnivåer... den skulle antagligen slå i taket. Det är fan inte bra. Det är inte bra för en person som för bara ett år sedan var helt sjukskriven inne på fjärde året. Men vad gör man?

Eftermiddagen innebär idémöte vilket antagligen drar ut på tiden. Nytt koncept - kanske till och med nya koncept för nya produktserier.

På bussen satte jag mig bredvid en kärring som verkar vänta på döden i KOL genom att plugga till ssk. Och hon bad mig sänka volymen på min iPod. Jag hade på tungan att hon då kunde gå och tvätta bort den odör av kärringparfym som står runt henne men jag struntade i att gå i clinch utan läste min Resumé istället. Jag har verkligen svårt för äldre människor som tror att alla som inte är över 45 kan man köra med lite hur som helst.

Hon brukar ofta gå på bussen på samma hållplats som jag så nästa gång ska jag be henne att tvätta bort parfymen. Hagga.

Dagens musik:
i iPoden - At The Gates, In flames, Pain, Arch Enemy, NIN, Entombed och Ministry.
i datorn - blir nog "Rock'n'Roll"-playlisten: Backyard Babies, Hellacopters, Black Rebel Motorcycle Club, Whipped Cream mfl.


Nu ska jag hämta ett glas kaffe.









2 Kommentarer:

Blogger deeped

Jobbar du på Miami Advertising (www.miami.se) i Göteborg? ;) Där jobbar en som har horn. Åtminstone på bild: http://researcher.se/deeperpics/lorden_i_qv.jpg :)

02 september, 2005 10:42

 
Anonymous Anonym

Men vadå? Vad är bloglines?

02 september, 2005 23:39

 

Skicka en kommentar